Bakım yönetim sistemleri, günümüzde birçok işletmenin karşılaştığı zorlukları çözmesi için hayati öneme sahiptir. Ancak bu süreçte bakım yönetimi çözümleri için de oluşan zorluklar vardır. Bunlar, maliyetlerin artmasından, teknolojinin hızla gelişmesine ve sürekli olarak değişen ihtiyaçları karşılamaya çalışmaya dayanmaktadır. Ancak, bakım yönetiminin zorlukları için iyi planlanmış ve organize bir bakım yönetimi stratejisi önemlidir. Bu makalemizde, bakım yönetiminin en sık karşılaşılan zorluklarını ve bunların nasıl aşılabileceğini ele alacağız.
İmalat sanayi, uzun vadeli sürdürülebilirliğini etkileyebilecek birçok zorlukla karşı karşıyadır. Uzmanlar, bu zorlukları yenilik eksikliği, Ar-Ge ve büyük veri, çalışan sağlık programları ve yaşlanan işgücü olarak tanımlar. Üreticilerin gelecekte işlerini sürdürebilmeleri için kendilerini yeniden keşfetmeleri gerekir.
Azalan marjlar
İmalatta marjlar daralıyor. Sebepler şu şekildedir:
- Özellikle çelik ve alüminyum gibi metaller için hammadde maliyetleri arttı.
- Havacılık ve otomotiv üretimi gibi yüksek vasıflı sektörlerdeki vasıflı işçiler için işgücü maliyetleri artmaya devam ediyor.
- Çin ve Meksika gibi ülkelerden ithal edilen mallara uygulanan tarifeler nedeniyle nakliye maliyetleri arttı.
Marjlarınızı nasıl artırabilirsiniz? İşte bazı fikirler:
- Kaliteyi artırırken israfı azaltan yalın üretim tekniklerini uygulayarak üretim sürecinizin verimliliğini artırın.
- Örneğin, küçük bir değişiklik, çalışanların bir ürün kasasına veya çerçevesine takılmadan önceki işlemi olur. Aslında parçaları bir montaj listesine göre kontrol ettiği başka bir adım adım montaj eklemek örnektir. Bu şekilde, montaj sırasında bir şey atlanırsa, birisi bir şeyin doğru bir şekilde birlikte gitmediğini görür. Ayrıca hiç düzgün kurulmadığını fark ettiğinde daha sonra bir soruna neden olmak yerine düzeltilir.
- Sorunları daha sonra sorun haline gelmeden önce yakalamanın yanı sıra, bileşenleri bir listeye göre kontrol etmek, genel olarak daha iyi doğruluk sağlamaya da yardımcı olur.
Yetenekli çalışanları kaybetmemek
2022’de üreticiler için en büyük zorluklardan biri yetenekli çalışanları elde tutmak olacak. Yetenekli çalışanları çekemeyen ve elde tutamayan şirketler, rekabet avantajlarını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalırlar, bu da daha düşük karlara ve genel iş düşüşüne yol açar.
En iyi çalışanlarınızı kaybetmemek zorlu bir olasılık gibi görünse de, bunun için birkaç strateji vardır. Başlamak için, bir çalışan bağlılığı stratejiniz olduğundan emin olun, böylece personeldeki herkes şirket hedefleri doğrultusunda çok çalışırken hak ettikleri takdiri alır.
Ofisinizde esnek çalışma programları ve sağlıklı atıştırmalık seçenekleri gibi ek avantajlar sunmayı da düşünürseniz yardımcı olur. Bu küçük ikramiyeler, çalışanlarınızın refahını ne kadar önemsediğinizi gösterir. Bu da onların şirkette daha uzun süre kalmalarına olanak verir. Böylece başka bir yerde başka işler ararken markanızı tavsiye etmelerine yol açar.
Artan rekabet
İmalat sanayinin büyüdüğüne şüphe yok, ama aynı zamanda giderek daha rekabetçi hale geliyor. Bir üretici olarak, muhtemelen artan rekabetle karşı karşıyasınız. Kalabalığın arasından sıyrılmak istediğinizi düşünün. İşletmenizin neyi iyi yaptığını ve neyin onu diğer üreticilerden farklı kıldığını anlamak çok önemlidir. Rakiplerinizin önünde kalmak istiyorsanız, iyileştirme yapılacak alanlarda çalışırken bu güçlü yönlerinizi geliştirmeniz gerekir.
Yaşlanan işgücü
X kuşağı emekli olurken, üreticilerin karşılaştığı zorluk, genç çalışanları çekme ve elde tutma ihtiyacıdır. Y kuşağı önceki kuşaklardan çok farklıdır. Üreticilerin işgücünü daha iyi yönetmek için bu farklılıkları anlamaları gerekir.
Y kuşağı ile diğer kuşaklar arasındaki en önemli farklardan biri, Y kuşağının iş-yaşam dengesine aynı yaştaki diğer kuşaklardan çok daha fazla değer vermesidir. Diğer birçok işçi gibi, haftada 45 saatlik çalışma istemezler. Bunun yerine daha kısa çalışma saatleri ve daha yüksek ücret isterler. Ayrıca Y kuşağı, iş hayatlarında çeşitliliği sevdikleri için sık sık iş değiştirirler. Bir kuruluş içinde terfi almaya devam ederken yeni beceriler öğrenmek için çalışırlar.
Günümüzün işyeri kültüründe devam eden tüm bu değişimlerle, teknolojik gelişmeleri benimsemeyen veya yeni beceriler öğrenmeye genç insanlar kadar değer vermeyen yaşlı çalışanlar için zor olabilir. Özellikle de bu yaşlı çalışanlar da değişimi sevmiyorsa!
İnovasyon eksikliği ve Ar-Ge
- İnovasyon, başarılı bir işletmenin temel taşıdır. Herhangi bir kuruluşun büyüme stratejisinin çok önemli bir parçasıdır. Geliri artırmada ve yeni işler yaratmada hayati bir rol oynar.
- Bununla birlikte, birçok şirket inovasyona yeterince yatırım yapmıyor ya da hiç yapmıyor. Neden? Çünkü yenilikçi bir kültürden yoksundurlar veya sürdürülebilirlik veya zaman içinde büyüme gibi uzun vadeli hedefler yerine üç aylık kârlar gibi kısa vadeli hedeflere çok fazla odaklanırlar.
- Şirketinizin başarılı ve verimli yenilik yapma yeteneğini geliştirmek için, risk almayı teşvik ederek ve çalışanlar arasında işbirliğini teşvik ederek kültürünüzü geliştirmeye odaklanın. Fırsatlar ortaya çıktığında yeterince hızlı hareket ederken stratejik vizyonunuza odaklanmanıza yardımcı olacak anlamlı hedefler belirleyin.
Büyük verileri yönetme
Büyük veri, işletmelerin müşterileri, çalışanları ve tedarikçileri hakkında topladığı bilgileri tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Üretim şirketleri, süreçleri iyileştirme, verimliliği artırma ve israfı azaltma konusunda daha iyi kararlar almalarına yardımcı olabileceği için bu bilgilere erişmeye ihtiyaç duyar.
Örneğin, Çin’de bir Amerikan otomobil üreticisi için araba parçaları üreten bir üretim tesisinizin olduğunu varsayalım. Bu şirketin dünyanın her yerinde operasyonları olduğundan, tedarik zincirindeki her konumdan kapsamlı veriler toplar. Sevkiyatların her bir limana ne zaman varır? Ne kadara mal olur ve gümrükten geçmeleri ne kadar sürer? Malların bir ülkede teslim alınması ile tekrar gönderilmesi arasında geçen süre ne kadar?
Tüm bu bilgiler değerlidir çünkü tedarik zincirinizin neresinde iyileştirme fırsatları olacağını belirlemeye yardımcı olur. Örneğin, transit güzergâhları üzerindeki gümrük noktalarındaki gecikmeler nedeniyle paketler beklenenden daha uzun sürüyordur. O zaman bazı dağıtım merkezlerini daha yakına taşıyarak bu sorun çözülür. Böylece gönderiler hedeflerine ulaşmadan önce boşta beklemek için çok fazla zaman harcamazlar.
Çalışan sağlığı
Çalışan sağlık programları, maliyetleri düşürmenin ve üretkenliği artırmanın mükemmel bir yoludur. Bu programlar çalışan devrini azaltır, çalışanların moralini ve üretkenliğini artırır. Böylece sağlık ve bakım maliyetlerinizi karşılamanıza yardımcı olur. Çalışan sağlığı programlarına yatırım yaparak, şirketin kendi adına gösterdiği çabaların kendilerine değer verdiğini hisseden ve işe daha fazla bağlı olan daha mutlu çalışanlara sahip olursunuz.
Artan işçilik, malzeme, enerji maliyetleri ve sağlık hizmetleri faydaları
İşçilik ve malzemelere ek olarak, diğer birkaç faktör de üretim maliyetlerini artırır. Enerji maliyetleri artar, sağlık hizmetleri primleri artar ve düzenlemelerin maliyeti artar. Tüm bu faktörlerin bir sonucu olarak, şirketlerin marjlarını sağlam tutmak için daha verimli olmaları gerekir.
Karmaşık tedarik zinciri yönetimi
Tedarik zinciri yönetimi, önümüzdeki yıllarda üreticiler için önemli bir zorluk teşkil edecek.
Günümüzde karmaşık tedarik zincirleri, şirketlerin operasyonlarını ölçeklendirme hızını yavaşlatır. Böylece mali kayıplara yol açabilecek risk faktörlerini ortaya çıkararak genel maliyetlerin artmasına neden olur. İşletmeler, fiziksel konumlar ve dijital platformlar arasında bağlantı içeren tedarik zinciri yönetimini entegre etmelidir.
Verilerin sistemler arasında serbestçe aktığı bir dünyada işletmeler varlıklarını devam ettirmektedir. Tedarik zincirlerinde neler olup bittiğine ilişkin gerçek zamanlı içgörülere dayalı stratejik kararlar alırlar. Böylece bu tür bilgileri planlama, tahmin ve performans ölçümü gibi iş süreçlerine entegre ederler. Bu, kuruluş içinde daha fazla çevikliğe yol açarken aynı zamanda değer zincirindeki görünürlüğü artıracak ve şirketlerin değişiklikleri veya kesintileri operasyonları önemli ölçüde etkilemeden önce daha iyi tahmin etmelerine olanak tanıyacak.
Üreticilerin kendilerini yeniden keşfetmeleri
Bakım Yönetiminin Zorlukları karşısında kendinizi yeniden keşfetmeniz gerekiyor. Bunu yapmak için zihniyetinizi değiştirmeniz ve işleri yapmanın yeni yollarını bulmanız gerekir. Şirketinizin gelecekte başarılı olması için daha yenilikçi ve esnek olmalısınız. Bu sadece değişiklik yapmakla ilgili değil; küresel ölçekte diğer üretim şirketleriyle rekabet etmemize yardımcı olacak şeyleri yapmanın yeni yollarını bulmakla ilgili. Her zamankinden daha duyarlı olmamız gerekiyor. Bu da çevik olmamız ve müşterilerimiz talep ettiğinde ürünlerimiz veya hizmetlerimizle hızlı bir şekilde yanıt verebilmemiz gerektiği anlamına geliyor.
Üreticilerin, üretkenliği artıracak, üretim operasyonlarında esnekliği artıracak ve otomasyon veya dış kaynak kullanımı yoluyla maliyetleri düşürürken eş zamanlı olarak kalite kontrol önlemlerini artıracak yeni teknolojiler kullanarak marjlarını ve rekabet güçlerini artırmanın yollarını bularak kendilerini yeniden keşfetmeye odaklanmaları gerekiyor. Ve bu değişikliklere uyum sağlayabilen üreticiler hayatta kalmak ve gelişmek için daha donanımlı olacak.
Sonraki adımlar
Bakım Yönetiminin Zorlukları hakkında yeterli bilgiyi aldınız mı?
repairist, size yardımcı olmak için burada. Bakım Yönetiminin Zorlukları hakkındaki sorularınızı yanıtlayabilir aynı zamanda yazılımın temel özellikleri ve faydaları hakkında bilgi verebilir, repairist demosuna ulaşmanıza ve hatta ücretsiz bir deneme almanıza yardımcı olabiliriz. Aybit Teknoloji