Üretkenliği artırmanın birçok yolu vardır. Muhtemelen size en büyük desteği sağlayan yol, yalnızca kesinti süresi azaltma olacaktır. Bunu şu şekilde düşünün: Yolda daha fazla zaman geçirmek istiyorsanız, patlak lastiklerden kaçınmalısınız.
Ancak kesinti süresinin birden fazla nedeni olduğundan, bunu en aza indirmek için birden fazla yola ihtiyacınız vardır. Sebeplere bakmadan önce, türlere bakmak önemlidir.
Duruş süresi nedir?
Genellikle duruş süresi, varlıkların ve ekipmanın çevrimdışı olduğu veya kullanılamadığı zamandır. Dolayısıyla, duruş süresinin, çalışmadığınız veya varlıklarınızı ve ekipmanınızı çalıştıramadığınız zaman olduğunu söyleyebilirsiniz.
Ancak tüm aksama süreleri kötü değildir. Çoğu, üretkenliği artırmak ve varlık yaşam döngülerini artırmak için vardır. Her şey problemin sebebine ve bu sebebin geldiğini görüp görmediğinize bağlıdır.
Planlı duruş süresi
Günün sonunda, arabanızı eve sürüyorsunuz ve park ediyorsunuz. Bütün gece boyunca, ertesi sabah yola koyulmaya başlayana kadar geçen süre aksama süresidir. Ancak bunu bildiğiniz için planlı bir arıza süresi söz konusudur.
Bu örnekte, araba orada oturuyor, hiçbir şey yapmıyor. Ve sen ona hiçbir şey yapmıyorsun. Bir üretim tesisindeki pres veya konveyör bant ile aynıdır. Vardiyanın sonunda, ekibin son üyesi ışıkları söndürüp gece için ayrıldığında, varlıklarınız ve ekipmanınız boşta kalır. Tıpkı planladığınız gibi.
Ancak planlı duruş süresi, bakım, onarım, inceleme ve testler için ayırdığınız süreleri de içerir. Yani, arabanızdaki yağı değiştirirken, bu planlı duruş süresidir. Bakım ekibi presi incelerken, hidrolik hatları test ederken ve yağlayıcı eklerken, bu da planlı duruş süresidir.
Ve bu tür bir kesinti süresinin faydalarını görmek kolaydır. Varlıkları çevrimdışına alarak, daha az güçlükle daha uzun süre çevrimiçi kalmalarını sağlarsınız.
Planlanmamış kesinti
İşte bu kesinti kötüdür. Bir varlık veya ekipman parçası, tam bir arıza verdiğinde, planlanmamış kesintilerle uğraşıyorsunuz demektir. Çünkü bunu beklemiyor olursunuz. Buna hazırlıklı olmama ihtimaliniz çok yüksektir.
Planlanmamış kesintiler neden bu kadar pahalı?
Yakalamak paraya mal olur
Birincisi, bir varlık çevrimdışı olduğunda, kuruluş üretmesi gereken değeri kaybedecektir. Bir forklift aniden durursa, A Noktasından B Noktasına taşınması gereken envanter sıkışır. Bir noktada, işletme kaybedilen işi telafi etmenin bir yolunu bulmalıdır. Bu da muhtemelen fazladan yardım çağırmak veya fazla mesai için ödeme yapmak anlamına gelir.
Kaçırılan fırsatlar temasına bağlı kalarak, bir şeyler sorun olduğunda, bakım kaynaklarını, acil olduğundan, hemen yapmanız gereken işlemlere yönlendirmeniz gerekir. Bu yüzden, kullanım istasyonlarının yanında fanları denetleyen teknisyenin durup bozuk forklift üzerinde çalışmaya yardım etmek için yükleme rıhtımına gitmesi gerekir. Daha sonra, fan incelemesini bitirmek için hala birine ihtiyacınız olur. Fazla mesai için fazladan ödeme yapmak zorunda kalacaksınızdır.
Planlanmayan kesintiler sizi geride bırakır ve maliyetlerin karşılanması, doğrudan departmanınızın bütçesinden gelen maliyetlere neden olur.
Acele parçalar pahalıdır
Problemsiz bir zaman da, bakım teknisyenlerinizin, varlığı onarmak için ihtiyaç duydukları tüm gereçler, özenle paketlenmiş bir çantayla ellerinde bulunur ve beklemek zorunda kalmadan verimli çalışmalarına olanak tanır.
Sorun şu ki, çoğu zaman olan şey, varlıkların veya ekipmanın beklenmedik bir şekilde arızalanması ve onları hemen tekrar çalışır duruma getirmek için ihtiyacınız olan şeye sahip olmamanızdır. Bunun yerine, kendinizi çok paraya mal olan ve yine doğrudan bütçenizden çıkan parça siparişi vermek zorunda bulursunuz.
Plansız duruş süresinin nedenleri nelerdir?
Varlığınızın pf eğrisinde tamamen aşağı kaymasının bir sonucu olarak bir başarısızlığı düşünebilirsiniz; bu, yol boyunca erken uyarı işaretlerini görebileceğiniz, bazı hızlı ve kolay düzeltmeleri planlayabileceğiniz ve kaçınabileceğiniz birçok nokta olduğu anlamına gelir.
İhtiyacınız olan şey, bakım departmanının küçük sorunları, bunlar dev sorunlara dönüşecek kadar yeterli zaman ve dikkatsizlik olmadan önce tutarlı bir şekilde bulup düzeltmek için kullanabileceği, planlanmış bir dizi denetim ve görevleridir.
İhtiyacınız olan şey bir önleyici bakım planıdır ve bu durumdan geriye doğru çalışabilir. Planlanmamış arıza sürelerinin nedenlerinden birinin önleyici bakım eksikliği olduğunu söyleyebiliriz.
Ancak arıza süresinin tek nedeni bu değildir. Aslında, dünyanın tüm zamanların en iyi yazılımı bile, operatör hatasıyla boy ölçüşemez. Operatör onu doğru çalıştıramazsa, o varlığın ne kadar mükemmel bir şekilde çalıştığı önemli değildir. Mükemmel ayarlanmış bir manuel şanzıman motorunuz olabilir. Ancak sürücü debriyajı kullanmaya zahmet etmeden vites değiştirmeye devam ederse bir anlamı olmaz. Yani operatör hatası kesinti süresinin başka bir nedenidir:
Arıza süresini nasıl azaltabilirsiniz?
Birçok neden olduğundan, birden fazla çözüme ihtiyacınız vardır.
Önleyici bakımın planlanması
Sağlam bir önleyici bakım programı oluşturmak ve yürütmek, küçük sorunları bütçeyi zorlayan arızalara dönüşmeden önce görebileceğiniz ve erkenden çözebileceğiniz bakım eğrisinin önüne geçmenizi sağlar.
Programınızın iki ana odak noktası, incelemeleri ve görevleri olabilir. Denetimler için, varlıkların altında su birikintileri arayan klasik tesis adımlarından, kaçak uçucu organik bileşiklerin (VOC’ler) ve tehlikeli hava kirleticilerin (HAP’ler) emisyonlarını en aza indirmek için tam gelişmiş bir sızıntı tespit ve onarım (LDAR) programına kadar her şeyi dahil edebilirsiniz.
Görevler için bunları zamana veya kullanıma göre ayarlayabilirsiniz. Böylece bakım ekibine, her baharda çatıda sızıntı olup olmadığını ve her 10.000 döngüde bir hidrolik preste aşınma olup olmadığını kontrol ettirebilirsiniz.
Bakım metriklerini ve KPI’ları izleme
Kesinti süresi azaltma için denemeler yapabilirsiniz ancak planlanmamış kesinti süresini mutlak sıfıra indirmek imkansızdır. Tüm bu insanlar ve hareketli parçalar arasında ters gidebilecek çok fazla şey vardır.
Ancak her zaman daha iyi olabilirsiniz ve bunu yapmanın yollarından biri şu anda nasıl olduğunuzu izlemektir. Arızalarla ilgili bakım metriklerinize ve KPI’larınıza bakarak, kesinti süresini daha tutarlı bir şekilde önlemenin ve her bir arıza süresini kısaltmanın yollarını bulabilirsiniz.
Bir CMMS, arıza süresini azaltmanıza nasıl yardımcı olur?
Modern bakım yönetiminin en büyük zorluklarından biri veridir. Onu yakalamanın, güvenli ve güncel tutmanın, paylaşmanın ve ardından eyleme dönüştürülebilir hale getirmenin yollarına ihtiyacınız vardır.
Kağıt ve elektronik tablolarla, bunların hepsi o kadar zor olacaktır. Düşündüğünüzde imkansız gelecektir. Verileri manuel olarak girmek için herkese güvendiğiniz için, garantili hatalara sahip olursunuz. Ve mükemmel verileri elde edebilseniz bile, bunları kolayca paylaşmanın bir yolu olmayacaktır. Tüm doğru numaralara sahip olabilirsiniz. Ancak ofiste bir kağıt parçasına veya bir elektronik tabloya hapsolmuş veriler hiçbir işe yaramaz..
Modern CMMS çözümleri hayatınızı kolaylaştırır. Tüm verileriniz merkezi bir veritabanında canlı tutar, dolayısıyla bunların doğru ve erişilebilir olduğunu bilirsiniz. Herkes aynı veri setlerinden çalışır ve herkesin internete bağlı herhangi bir cihazdan anında erişimi vardır.
PM’leri ayarlamak, planlamak ve izlemek için yazılım çözümünü kullanabilirsiniz. Yeterince veriye sahip olduğunuzda, kritik ölçümleri ve KPI’ları hesaplamak için otomatik oluşturulan raporları kullanarak ekibin başarısızlıkları nasıl ele aldığına ve bunların nasıl iyileştirilebileceğine ilişkin iç görüler elde edebilirsiniz.
Sonraki adımlar
Kesinti Süresi Azaltma ve Verimliliği Artırma için çözümlere hazır mısınız?
Repairist, size yardımcı olmak için burada. Planlı ve Önleyici Bakım hakkındaki sorularınızı yanıtlayabilir, yazılımın temel özellikleri ve faydaları hakkında bilgi verebilir, Repairist demosuna ulaşmanıza ve hatta ücretsiz bir deneme almanıza yardımcı olabiliriz.